Ēst mājās vai ārpus mājām?

Tad, kad tu mēģini izlemt, vai šodien dosies ārā paēst, vai pati gatavosi savā virtuvē jāapsver katras izvēles priekšrocības un trūkumus. Ēšana ārpus mājas, kas parasti ir raksturota kā neveselīga, ne vienmēr tā arī ir – tu vari izvēlēties doties uz restorānu, kur pasniedz svaigu pārtiku, kas nav cepta eļļā un pievienotas daudz neveselīgas garšvielas. Mainot savus ēšanas paradumus, vari novērst garlaicību un rutīnu, kā arī palielināt veselības ieguvumus, iemācoties daudz jaunas receptes.

Ēšana mājās
Lielākā priekšrocība, gatavojot maltīti savās mājās ir iespēja kontrolēt pievienoto sastāvdaļu daudzumu. Zinot tieši tik sastāvdaļas, cik esi pielikusi, var radīt veselīgus ēšanas paradumus. Izkopjot pavārmākslu mājās, var kontrolēt savu patērēto produktu daudzumu un izvēlēties veselīgu dzīvesveidu. Tu vari regulēt porciju daudzumu, kuru pasniegt vakariņās. Galvenais trūkums mājās gatavošanai ir rutīna, kurā tu ieslīgsti katru dienu. Ēdot pašus veselīgākos pārtikas produktus atkārtoti katru dienu ne vienmēr ir veselīgāk nekā ēdot ārpus mājas barojošu pārtiku. Vislabākais veids, kā nodrošināt ķermenim nepieciešamos ēteriskos vitamīnus un barības vielas ir ēst daudzveidīgu uzturu, ko bieži vien mājās nespēsi sev sarūpēt. Laika gaitā tev var sākt trūkt idejas, kā izveidot jaunu ēdienu, tāpēc viss var palikt ļoti vienveidīgi un pat garlaicīgi. Ik pa laikam vajag izmēģināt kādu jaunu recepti, ko vislabāk iespējams saņemt, dodoties uz ārpus mājas ēdināšanas iestādēm.

Gatavojot mājās maltīti, centies izvairīties no neveselīgas, fasētas maltītes, jo tās parasti ir mazāk barojošas , satur vairāk sāļus un kalorijas. Ja esi veikalā iegādājies salātus, kurus vēlies pasniegt vakariņās, tad rēķinies, ka šī uzkoda nebūs par mata tiesu neveselīgāka kā tad, ja ietu uz kafejnīcu. Salātu mērces var saturēt lielu tauku daudzumu. Tas nozīmē, ka papildinot savu salātu šķīvi mājās kaut vai tikai ar pāris ēdamkarotēm augsta tauku satura mērci, var palielināt tavu maltīti pat par 500 kalorijām vairāk.

Ēšana ārpus mājas
Kaut arī maltītes var būt daudzveidīga pieredze un vari pamēģināt arvien jaunus produktus un to apvienojumus ko citādi nebūtu ēdusi – ēšanai ārpus mājas var būt arī negatīvā puse. Daudzas restorānu un kafejnīcu maltītes ir saliktas pārmērīgās porcijās, turklāt tās var saturēt pat visas dienas laikā nepieciešamās kalorijas vien. Ēdieni bieži vien ir ar paaugstinātu kaloriju skaitu, nekā mājās gatavotam ēdienam, kā arī sāls daudzums ir vairāk. Ēšana ārpus mājas ierobežo iespēju zināt visas maltītes sastāvdaļas.

Ēšanai ārpus mājas ne vienmēr ir jābūt neveselīgai. Tu vari veikt vairākus pasākumus, lai padarītu restorānu maltītes vairāk vērtīgas un veselīgas. Izvairies no viss porcijas apēšanas, ja tā ir salikta pārmērīgi daudz. Izvairies no maltītēm, kuras ir ar augstu krējuma bāzi, saldā krējuma mērcēm, kā arī ceptu pārtiku. Šādi ēdieni satur visvairāk kalorijas, turklāt sniedz tikai nelielu uztura vērtību. Tā vietā meklē ēdienkartē tādu ēdienu, kas nodrošina nepieciešamās barības vielas un dārzeņiem, augļiem, pilngraudiem, un vieglākām mērcēm, piemēram, balzamiko.

Ieteikumi
Kad tu dodies ēst ārpus mājas, apvaicājies jau laicīgi, vai ir iespēja pusi porciju ņemt līdzi uz māju. Šī stratēģija laicīgi ļaus izvairīties no pārēšanās, kā arī saņemsi vieglas pusdienas vai vakariņas arī nākošā dienā. Ja tu pasūti ēdienam klāt mērci, tad palūdz, lai to pievieno vienā šķīvja pusē nevis pa vidu.

Dodoties uz veikalu pēc pārtikas produktiem, kurus vēlies pagatavot mājās, ik pa laikam pieņem jaunu izaicinājumu ar vēl neizmēģinātu sastāvdaļu. Tā tu novērsīsi garlaicību un palielināsi uztura daudzveidību. Izpēti jaunas receptes, sastāvdaļu kombinēšanu, reģionālo virtuvi.